תנועת הקיבוץ הדתי
חסר רכיב

הדשא של השכן

25/07/2004
עמודים מנחם-אב תשס"ד (685)11
הדשא של השכן

מאגרי אנרגיה
קיבוץ שדה אליהו בעמק בית שאן מיישם הלכה למעשה את צו השעה בתחום החיסכון באנרגיה. חשמלאי המשק הם המובילים את הפרויקט מחיתוליו ואחראים להוצאתו לפועל.
המאגר הראשון הותקן והופעל בשנת 1989, קיבולו כ-320 קוב מים, כמות שוות ערך לכ-800 טון קירור במיזוג אוויר קונבנציונלי. המתקן משמש למיזוג (קירור וחימום) חדרי האוכל, בית האוכל, בית מדרש וספרייה, מחסני הבגדים, מנהלה ובית התרבות. תפוקת הקירור (קירור מים בעיבוי אוויר) הכוללת של המתקן היא כ-100 טון קירור, והוא מטפל בשטח כולל של כ-3,500 מ"ר.
המאגר בעל כושר אגירה של כ-160 קוב מים וצ'ילר בעל 30 טון קירור בלבד, "כאשר בפועל היינו צריכים כ-80 טון קירור", אומרים החשמלאים.
המאגר השלישי נבנה לפני 10 שנים בבית הספר המשותף, עם כושר אגירה של 160 קוב מים וצ'ילר בן 50 טון. למערכת מחוברים כל מבני בית הספר. "סה"כ היינו צריכים כ-200 טון קירור אם היינו ממזגים כל מבנה בנפרד". סה"כ כושר האגירה הכללי של כל המאגרים הוא כ-1600 טון קירור.

(אקלימטון – עיתון מקצועי לנושאי אנרגיה)

בת שלושים לכוח
מספר רעיונות שכבר עלו, כיצד לחגוג:
- פתיחת הקיץ באירוע מרכזי שיתקיים בט"ו תמוז (4.7);
- טיפוח פינות נוי במשק במסגרת שכונתית;
- טיול של יומיים, בשני מועדים לכל אנשי היישוב;
- טיולים ליליים;
- מבצע ניקיון בשבילי הקיבוץ;
- ספר מתכונים;
- פיתוח הארכיון;
- הרחבת המועדון;
[מעלה גלבוע]


שֵם ניתן לה
המכינה הקדם-צבאית הדתית הפועלת בקיבוץ בית רימון, תיקרא על שמו של יעקב רייך ז"ל, מטובי פעיליה ועסקניה של הציונות הדתית וההתיישבות הדתית ומי שכיהן במשך שנים כיו"ר המועצה הדתית האזורית גליל תחתון.
יעקב רייך ז"ל, ממייסדי היישוב שדה אילן וממקימי "בית העדות" בניר גלים, נפטר לפני שנה.
האירוע יתקיים באולם בית המדרש של המכינה בבית רימון.
[הצופה]
לרב רן בן משה, ראש מכינת "כרמי חיל", לצוות ולתלמידים, צרור ברכות לרגל קריאת המכינה על שמו של יעקב רייך ז"ל.
הפקתם אירוע מכובד אשר שם את המכינה ואת בית רימון כולה על מפת הציונות הדתית. הצלחתכם – הצלחתנו.
(עט רימון, בית רימון)

הומור ישראלי
ילדי כיתות ד'-ז' מזמינים את הציבור להצגת מערכונים של אפרים קישון, בערב שבו אפשר לצחוק על הקיבוץ, על ההתיישבות, הצבא, ובעיקר על עצמנו.
[ראש צורים]
תנופת קליטה
א. התנופה נמשכת, וכפי שהדברים נראים, לא ירחק היום שהמושג "דירות אורחים" ייכנס למדור "מן הארכיון". גם החלטת הנהלת הקהילה לאפשר המשך בדיקת "תכנית מושקו" נותנת תקווה לחזון הגדלת היישוב. במקביל, שמענו בשמחה כי אושרה הקמתו של היישוב "מיכל" בוועדה הארצית לתכנון ובנייה. מקבץ של ארבעה יישובים בגלבוע המזרחי יאפשר שיתוף פעולה בעתיד בתחומים שונים, שיקלו על האוכלוסייה וישפרו משמעותית את רמת השירותים הקהילתיים.
[מעלה גלבוע]

ב. קרוואנים – עקב ההוראות של היועץ המשפטי, משרד השיכון מקפיד יותר מתמיד על הרישוי של השטח ועקב כך הגעתם של המבנים מתעכבת. פנינו למועצה וביקשנו הגדלה של מספר הקרוואנים וזאת עקב הביקוש הגדול של משפחות המעוניינות להצטרף לראש צורים.

...בשבועות האחרונים הגיעו אלינו מספר משפחות חדשות. אנו מזמינים את הציבור לסעודה שלישית משותפת להיכרות עם המשפחות, אחרי תפילת מנחה, ליד הפרגולה מול משפחת ק'. נא להביא אוכל מהבית ולקיים מה שכתוב: "הווי מקבל כל אדם בסבר פנים יפות".
[ראש צורים]

ג. בשבוע שעבר אירחנו במועדון את האסיפה השנתית של ארגון קניות "משקי בית שאן". מירב נבחרה לארח את האסיפה לרגל קבלתנו לחברות בארגון הקניות וכאקט של תמיכה וחיזוק של מירב בעקבות המשבר ב"נרות עציון".
לפני האסיפה סיירו האורחים לאורך מכשול ההפרדה בקו-התפר וקיבלו סקירה על האזור ויישובי ההר, בכלל, ועל מירב, בפרט, בדגש על הצמיחה הדמוגרפית שאין דומה לה ביישובי האזור".

[מירב]

"לדעת לגעת"
הרצאת מבוא לקורס המלמד כיצד לחיות דרך הרוח. הקורס עוסק במודעות עצמית, ומתמקד בהבנת נפשו של האדם, הכנת מהות הגבר והאישה והקשר הזוגי.
[טירת צבי]
סיום והתחלה
בימים אלה נפרד בית ספר שק"ד ממרים בר-יוסף, אשר ניהלה את בית הספר ב-10 השנים האחרונות. במהלך תקופה זו עמד בית הספר באתגרים חשובים לקידום פרויקטים חינוכיים, ציוניים, ניהוליים וארגוניים. אנו מודים למרים בר-יוסף על מסירותה לבית הספר ומאחלים לה הצלחה רבה בהמשך דרכה.
ההנהלה הרחבה של בית הספר שק"ד קיימה פגישת היכרות עם שלמה אילן, מנהל בית הספר הנכנס. אנו מאחלים לו הצלחה רבה בתפקידו.
[שדה אליהו]

ה' עמכם!
כפי שדווח יש בכוונתנו לחדש את הסניף היבנאי של בני-עקיבא בשנת תשס"ה. כדי להיערך לעניין בצורה רצינית הוקם צוות חשיבה שתפקידו יהיה להכין את הקמת הסניף בצורה הטובה ביותר. על הפרק עומדות שאלות שונות, כגון: צורת הפעילות, זמני הפעילות, מיקום הסניף, הקשר בין החינוך הבלתי פורמלי בבתי הילדים ובין פעילות בני-עקיבא, ואיך נעודד את קהילת יבנה לפרגן למהלך הזה ולהשפיע על הילדים בכיוון זה...
[קב' יבנה]

קיץ בקיבוץ
אנחנו בעיצומן של ההכנות לקראת תכנית "קיץ בקיבוץ". ההנהלה הכלכלית ביקשה מאתנו השנה להגדיל את מספר הילדים כאחת האפשרויות להגדלת ההכנסות. הצוות נענה בחיוב והשנה יהיו לנו כ-160 עד 200 ילדים. דבר זה ידרוש מכולנו מאמץ גדול.
[שלוחות]

כל ההכנסות קודש
וגולת הכותרת, דוכן הצדקה שהכינו בנות כיתה ו', שבעבורו עבדו בחודשים האחרונים ובמו ידיהן פיסלו, צבעו, אפו, קישטו, ובסופו של דבר גם מכרו. כל ההכנסות קודש לצדקה לעמותת "פעמונים".
[טירת צבי]
חזרה לתקופת המנדט
הצעת הצוות להרחבת היישוב: האסיפה דנה בהצעת הצוות להרחבת המנדט שלהם בהכנת הדיון על הרחבת היישוב. הרחבת המנדט היא לתחומי התכנון, המבנה המשפטי והעסקי. דיון מפורט התקיים בשאלה האם לכלול במנדט של הצוות גם בדיקה ראשונית של נושא שיוך הדירות לחברים. בתום הדיון החליטה האסיפה לקבל את הצעת הצוות, כולל הסעיף שעוסק בבדיקה הראשונית של השיוך.
(עין הנצי"ב)
רכב לכל חבר
הודעה לבעלי הקלנועיות: משרד התחבורה אוכף תקנות מחמירות על נסיעה בקלנועיות, הכוללת הורדת מהירות ואיסור לקחת ילדים בסל. כמו כן חל איסור מוחלט לתת לילדים לנהוג בקלנועית. אנו פונים לכל בעל קלנועית, להביא את הקלנועית לשם טיפול ו/או הורדת מהירות.
(קב' יבנה)
חסר רכיב