תנועת הקיבוץ הדתי
חסר רכיב

טקס סיום של מחזור א' במכינת צהלי

26/08/2007

צַהֲלִי וָרֹנִּי, יוֹשֶׁבֶת צִיּוֹן כִּי-גָדוֹל בְּקִרְבֵּךְ קְדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל" "
(ישעיהו י"ב / 6)

טקס סיום של מחזור א' במכינת צהלי

 

כתבה וצילמה: גילה קפלן

 

ביום שני, התכנסו נרגשים – הורים, מכובדים, מורים ובנות מחזור א' של מכינת צהלי,

לטקס סיום השנה.

לאולם האירועים המרשים של משואות יצחק הגיעו – אנשי מרכז הרצוג – המפעילים והיוזמים ד"ר גילי זיון, דוכי – הוגה רעיון המכינה וחגית ברטוב. יאיר ריינמן – מזכ"ל הקיבוץ הדתי, יוס אלדר אחראי על המכינות הקדם צבאיות במשרד הביטחון ויוחנן בן יעקב – אחראי על המכינות מטעם משרד החינוך. וצוות המכינה – מיכל נגן – ראש המכינה, טל ולברג – מנהלת המכינה, הרב ארז ניר והניה אורן ממשואות יצחק – המזכירה.

 

השנה הראשונה של המכינה, לוותה בסערות פנימיות בעולם הדתי, על רקע חוסר הרצון לתת לבנות להתגייס. נדמה כי כל מי שנוכח בטקס היה משתכנע, ברצינות ובחשיבות של המכינה להכנת הבנות המעוניינות ללכת לצבא ואף להכנתן לחיים בכלל.

 

"אתן המנהיגות של הדור הבא, בלעדיכן אין לנו עתיד" אמרה להם מיכל נגן, ראש המכינה והוסיפה וסיפרה על תהליך של לימוד בשמחה ובאהבה, על שנה של היכרות עם החברה הישראלית לאחר היכרות עם העצמי ועם הסביבה הקרובה. על העצמה פנימית ועל לקיחת אחריות.

לאחר התודות – למורים, לאנשים התומכים במשרד החינוך ובמשרד הביטחון בקיבוץ הדתי והרבה מאוד לאנשי משואות יצחק - חלוקת הפרחים וקבלת סידורי תפילה עלו כולם לבמה לשיר ביחד עם הרב ארז ניר – רב המכינה את שיר הסיום.

 

גיוס קל ונעים...

 


חסר רכיב