תנועת הקיבוץ הדתי
חסר רכיב

מה שבטוח

25/07/2007
עמודים מנחם - אב תשס"ז (715) 9
מה שבטוח בטוח?
בית ספר דע"ת – סעד

במשך השנה למדנו להיכנס למבנה המתאים בתוך 15 שניות בזמן ששמענו בכריזה "צבע אדום" ולתפקד נכון בתנאי לחץ וחרדה.

בית ספר דע"ת שבקיבוץ סעד, עבר שנה קשה מבחינה ביטחונית. כבר בתחילת השנה החלו למגן את בית הספר: מעל כל בית נבנתה "קסאמית"- פרגולת בטון, נבנו כיתות בטון, הוצבו חומות להגנה על הכניסה לאחד המבנים והונחו מיגוניות להגנה בזמן ההפסקות. עבודות המיגון נמשכות גם בחופשת הקיץ.
במשך השנה למדנו להיכנס למבנה המתאים בתוך 15 שניות בזמן ששמענו בכריזה "צבע אדום" ולתפקד נכון בתנאי לחץ וחרדה. טרם התקבלו הנחיות לגבי המשך המיגון. ידוע לנו על הנחיית בג"ץ, להמשיך למגן את כל כתות האם וכתות הספח. זה אומר שנכונו לנו עוד עבודות בנייה רבות במהלך שנת הלימודים.
ולנו היו תוכניות אחרות. בחופש הגדול התכוננו להוציא לפועל תוכנית נהדרת שהגינו בשנת הלימודים הקודמת,. להקמת מרכזי לימוד חדשים ללימודי סביבה בתוך בית הספר.
לאור המצב פיתחנו, הנזי, אמן הבית, תרצה אורן, מורה מבית הספר ואני, תוכנית מקיפה שמטרתה להפוך את המטרדים שנבנו בתוך בית הספר (כמו המיגונית) למשאבים לימודיים. הצגנו את התוכנית בפני משרד החינוך וקבלנו תקציב ליישומה.
מדובר במבנה הדומה לתיבת נח. קראנו לו "תיבת עופרים" ע"ש עפרה שוהם ז"ל, שהייתה תלמידה בבית ספר דע"ת, מורה וסגנית, ונפטרה לפני שנתיים באורח פתאומי וכואב מאד. על התיבה תוצב חצר מטאורולוגית ושם יוכלו תלמידינו לחקור תופעות אקלימיות. מרכזים נוספים בחצר יהיו בריכה וגינה אקולוגיות, ללימודי סביבה לכתות א'-ט. כמו כן יוצבו בתוך חצר בית הספר ספסלים, פרגולות ופינות ישיבה ללמידה בקבוצות קטנות. בית הספר אמור לשנות את פניו ולהראות יפה יותר.
אם יוחלט לקיים את שלב ב' במיגון הרי שהמשאיות ישמידו שוב את החצרות שייבנו. אנו זקוקים לבית ספר יפה כדי ללמוד יפה ומקווים שלא תהיה התנגשות בין מטרות הלמידה ושיפור חזות בית הספר לבין בניית המיגון.

בשנה הבאה ינהל את בית ספר דע"ת יחזקאל לנדאו, מורה ומחנך מבית הספר(אני אנהל את חברת הנוער בסעד, במקום עופר שלומי שינהל את קהילת סעד) . יחזקאל טיפל בכל נושא המיגון והביטחון בבית הספר ואני מאחלת לו הצלחה רבה בתפקידו החדש ומקווה שלא יזדקק לניסיונו הרב בתחומי ביטחון
וייתן לנו הקב"ה עוז ויברך אותנו בשלום.

חסר רכיב